Opel recruitment tips
Hieronder staan een aantal tips voor het plaatsen van een vacature. Deze tips kunnen u wellicht helpen bij het plaatsen van een vacature en bij de vindbaarheid van deze vacature.
Gebruik kernwoorden
Baanzoekers op onze website zoeken meestal op trefwoorden. Onze zoekmachine selecteert alle vacatures die overeenkomen met deze trefwoorden. Het is daarom belangrijk om zo veel mogelijk relevante kernwoorden te gebruiken in uw vacature en dan vooral in de functietitel en de functiebeschrijving. Hoe meer kernwoorden u gebruikt, hoe hoger uw vacature in de zoeklijst kan komen te staan.
Gebruik een herkenbare functienaam
Zorg ervoor dat de functienaam van uw vacature duidelijk is en ook gemakkelijk zoekbaar is. Het is belangrijk dat een baanzoeker in één oogopslag weet waar de baan over gaat. Stel uzelf de vraag op welke woorden u zou zoeken als u op zoek was naar een baan. Niet veel mensen zullen zoeken op een titel zoals: 'Verdien veel knaken!!'. Maar de titel 'Assistent Controller' zal waarschijnlijk meer gezocht worden. Een functietitel moet dus goed te vinden zijn in onze zoekmachine.
Gebruik van afkortingen
Alleen gebruik van afkortingen raden wij af, maar in combinatie met de volledige titel kan het juist in uw voordeel werken. In de functienaam kunt u dus het beste ook de afkorting van de functie gebruiken. Bijvoorbeeld bij de functie Administratief Assistent kunt u het beste neerzetten: Administratief Assistent - Admin Assist.
Geef details
Beschrijf de baan zo nauwkeurig mogelijk en maak gebruik van overzichtelijke lijsten en opsommingtekens. Door concreet te zijn in de functieomschrijving en eisen, kan de baanzoeker meteen zien of hij geschikt is voor deze baan. Een goede volgorde van een baanomschrijving zou zijn:
- Functienaam, locatie en aantal werkuren;
- Korte omschrijving van het bedrijf;
- Omschrijving van de taken, verwachtingen en doorgroeimogelijkheden;
- Omschrijving van de functie eisen;
- Salarisindicatie, eventuele bonussen en verdere informatie.
Verruim uw locatie
Bij de details van de functielocatie kunt u een 'plaats' invullen en een 'te tonen locatie of regio'. Als uw vacature in een landelijke omgeving is, dan kunt u bij de plaats het beste een grote stad invullen. De plaats wordt namelijk gebruikt in de zoekmachine.
Hoe groter de plaats, hoe meer mensen er op deze plaats zullen zoeken. Bij de 'te tonen locatie of regio' kunt u dan de eigenlijke plaats invullen. Voorbeeld: Als de vacature in Vleuten is, kunt u het beste bij de plaats 'Utrecht' invullen en bij de te tonen locatie 'Vleuten'.
Goede structuur en opmaak
Baanzoekers blijven vaak niet lang hangen op een vacaturepagina. Daarom is het belangrijk dat uw vacatures er gestructureerd uit zien. U kunt uw vacature er aantrekkelijk uit laten zien, door onze HTML tool te gebruiken bij de 'vacature beschrijving' en 'functievereisten'.
Met deze HTML tool kunt u gemakkelijk woorden onderstrepen of dik gedrukt en/of cursief zetten. Ook kunt u opsommingtekens gebruiken en teksten centreren. Een baan die gemakkelijk te lezen is, is beter voor de baanzoeker en dus ook beter voor u.
Meld bonussen en andere vergoedingen
Naast een salarisindicatie adviseren wij om waar mogelijk bij elke vacature bonussen en andere vergoedingen te noemen. Dit kunt u doen in de functieomschrijving, maar ook in het veld 'Andere vergoeding'. Bij andere vergoedingen kunt u denken aan bonussen, een auto van de zaak, extra vakantie dagen, enz. Door deze informatie te geven, wordt de kans op reacties vergroot.
Ken categorieën toe
Bij uw vacature kunt u minimaal één en maximaal drie sectoren selecteren. Wij raden u aan om, waar mogelijk, ze alle drie te gebruiken. Vaak gebruiken baanzoekers deze categorieën om hun zoekacties te beperken en te bespoedigen. Als u uw vacature linkt aan zo veel mogelijk sectoren, dan komen ze dus in meer zoekresultaten naar boven.
Check op typefouten
Het maakt geen goede indruk op baanzoekers als vacatures spelfouten bevatten. Lees daarom altijd uw vacatures na, voordat u ze plaatst!
Veel succes met het plaatsen van uw vacatures.